Deși lângă Galați este Dunărea mai îngustă, podul este promis lângă Brăila. Și Ceaușescu a vrut pod la Galați, iar până acum l-am fi avut în ambele orașe!


Întrucât gălățenii nu mai înghit gogoașa cu podul, care prima dată a fost prin 1927 fluturată, guvernanții au promis la Brăila un pod. Nu spun NU unei reușite, pentru că sunt de acord cu podul oriunde în aceste două mari orașe ale țării și dacă pe viitor podul feroviar va fi la Galați iar rutierul la Brăila și un aeroport fie lângă C.S.G. sau pe amplasamentul fostului C.S.G. , orașele ar avea de câștigat.


Dincolo de promisiuni, analizăm acum propunerile din vremea comunistă. Avem 5 variante în municipiul Brăila:

a. Varianta centura sud (pt. Insula Mare), lungime 1775 de metri

b. Varianta Șantier Naval Brăila (pt. Insula Mare), lungime 3000 de metri

c. Varianta port Brăila (pt. Insula Mare), lungime 2060 de metri

d. Varianta Smârdan (pt. Jud. Tulcea), lungime 2600 de metri

e. Varianta centura nord (pt. Jud. Tulcea), lungime 2700 de metri.


și 3 variante în Municipiul Galați:

a. Varianta Bd. Coșbuc (pt. jud. Tulcea), lungime 1935 de metri

b. Varianta Debarcader (pt. Jud. Tulcea), lungime 2025 de metri

c. Varianta Turn TV. (pt. jud. Tulcea), lungime 1735 de metri.

Așa că varianta de la Galați cu turnul de televiziune este cu mult sub cele de la Brăila pentru jud. Tulcea și chiar cu 40 de metri mai scurtă decât cea mai mică pentru Insula Mare a Brăilei. Dacă azi trăiam încă sub Ceaușescu sau sub fiul acestuia, sunt sigur că în metropola Galați-Brăila-Măcin-23 August aveam aproape 1 milion de locuitori și 8 poduri peste Dunăre, sau măcar poduri în ambele orașe.


 pod-la-braila-si-galati_m1


Azi dacă ne uităm pe ceea ce au promis guvernanții, vedem totuți că varianta propusă este exact cea propusă de Ceaușescu și mai mult, este într-o zonă unde Dunărea este lată, mai lată decât zona Port Mineralier Galați.

Conform observațiilor mele, dar și din pagina „Arta de a fi prost” aflăm următoarele:

Ce bine e să fii brăilean!
Vor avea pod. Este certitudine.
Chiar la ieșirea spre Galați, unde e Dunărea mai lată, să poată admira peisajul mai mult, nu în zona A sau B.Zona bac-ului era exclusă, nu? Ce e aia, numai jumătate de apă! Bașca ești la doi pași de drumurile vechi. Păi se poate așa ceva! Altele noi, scumpe, frumoase.
Apropo de scumpe, cică podurile suspendate au costuri de construcție și administrare foarte ridicate. Ce bine, chestie de lux pentru boieri!
Așa că trebuie un drum nou de vreo 19 km plus alții, chiar dacă în linie dreaptă sunt cam 9. Unde mai e farmecul călătoriei?
Asta e ce se vede. Plus fericiții expropriați, ca niște câștigători la Bingo.
Noi, gălățenii vom vedea podul cu luneta, când e vreme bună.

17992076_1085258854914082_1593655716913975115_n

Acum comparăm zonele A cu B și cu zona unde va fi podul pe google să aflăm distanțele:

Zona a = 500 de metri în total (urcare și ridicare)

Zona b = 450 de metri în total iar până în I.C. Brătianu ar fi de executat aproximativ 4 kilometri de drum.

Zona pod = 1000 de metri în total, iar până la Jijila mai sunt de executat 11 kilometri de drum, lupte de exproprieri și alte probleme.


Așadar scrieți în comentarii ceea ce credeți. Se va face podul și drumul? La Galați sau la Brăila? E minciună? Unde doreați sau unde credeți că era mai bine să fie executată lucrarea?


Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s