CASA GALAȚI: SCĂRILE = TRANSPORTUL


PROGRAMUL ELECTORAL „CASA GALAȚI” APARȚINE CANDIDATULUI P.N.L. LA PRIMĂRIA GALAȚI, NICUȘOR CIUMACENCO.

Pe acest subiect, transportul, am cele mai multe propuneri și idei, care sunt folosite în program.


NICUȘOR CIUMACENCO:

„SCĂRILE” CASEI NOASTRE, GALAȚIUL – TRANSPORTUL

E nevoie de o schimbare fundamentală de viziune, pe care orașele occidentale au adoptat-o deja în anii ’70. Trebuie să avem curajul să înțelegem că, într-un oraș de dimensiunea Galațiului, soluția pe termen lung este eficientizarea transportului în comun.
Ce înseamnă asta? Nu o soluție magică, ci un pachet de măsuri care, cumulate, vor duce la o îmbunătățire majoră a situației:
• Transport public gratuit pentru cei cu buletin de Galați, odată cu mărirea taxei de parcare pentru autovehiculele proprietate personală. În paralel se păstrează un sistem rapid de transport cu maxi-taxi (câteva linii cu un număr redus de stații). Astfel se reduce poluarea și se fluidizează traficul și chiar se poate face profit: în capitala Estoniei, Talinn (435.000 de locuitori) sistemul a fost introdus în 2013. 13.000 persoane care locuiau în oraș, dar erau, legal vorbind, rezidenți ai altor localități din împrejurimi au ales în câteva luni să devină rezidenți în Talinn, pentru a beneficia de transport gratuit. Acest fapt a adus la bugetul orașului impozite de aprox. 10 milioane de euro. În prezent beneficiază de transport gratuit locuitorii a 3 orașe din Estonia, 12 din Franța, 2 din Germania, 6 din Cehia, 2 din Belgia, 2 din Suedia, 7 din Brazilia, 24 din SUA etc.
• Realizarea, în sistem public/ privat, a parcărilor auto etajate, subterane sau supraterane, de capacitate mică/ medie, în structuri ușoare, cu chirii moderate, în toate cartierele;
• Un program de infrastructură rutieră „Bike GALAȚI” – proiect destinat deplasării cu bicicleta în oraş (realizarea de piste de biciclete, parcări de biciclete), finanțat prin Programul Operaţional Regional (fonduri europene);
• Pasaje pietonale sub/ supraterane în intersecțiile principale;
• Încurajarea transportului ecologic (taxe zero pentru proprietarii de vehicule nepoluante);
• Continuarea procesului de reabilitare şi modernizare a infrastructurii de transport şi de dotare cu noi mijloace de transport, dezvoltând în primul rând transportul ecologic (tramvaie, troleibuze);
• Dezvoltarea sistemului de management al traficului şi sistem GPS pe vehiculele Transurb, pentru respectarea orarului de transport şi reducerea întârzierilor în staţii la maxim 60 de secunde;
• Reabilitarea şi modernizarea străzilor prin promovarea unor noi proiecte cu finanțare externă;
• Finalizarea șoselei de centură și sistematizarea intrărilor în oraș;
• Benzi unice pentru mijloacele de transport în comun (autobuz, maxi-taxi, taxi);
• Mari parcări la intrările în oraș și în cartiere, în apropierea bulevardelor, în locul bateriilor de garaje;
• La intersecția B-ul George Coșbuc cu str. Brăilei, în zona Tribunalului, va fi executat un pasaj subteran destinat circulației autoturismelor;
• Traversări pietonale sub/supraterane în zonele cu risc;
• Sistem de taxare automată, prin intermediul serviciilor de telefonie mobilă (SMS), pentru toate parcările cu taxă din municipiu.


Acestea fiind spuse, am și eu o propunere de trasee private pentru domnul Ciumacenco:

microbuze provizorii.jpg

Am conceput această propunere economisind pentru TRANSURB S.A. un număr de cel puțin 6 autobuze, care vor fi înlocuite cu 20 de microbuze (așa apreciez eu necesarul: 4 microbuze pe 31, 3 pe 25, 6 pe 15, 3 pe 14, 4 pe 15. Am comasat traseele 8b și 15, într-un singur traseu, care preia călătorii din I.A.S. Bădălan și le oferă o posibilitate directă către Spitalul C.F.R. de exemplu, pe lângă Faleză, Piața Mare, Centru Vechi, etc.

Regimul privaților va fi simplu: vor oferi bilete și se vor supune controalelor S.C. TRANSURB S.A.


Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s