Primăria Galațiului pregătește linșajul transportului public din mai 2015. Vezi aici harta cu traseele propuse și câte trasee dispar!


Noul proiect al Primăriei Galați pentru transportul public de persoane din municipiul nostru drag, prevede pentru S.C. Transurb S.A. 12 trasee de autobuz, 1 de troleibuz 6 de tramvaie iar pentru transportatorii privați 5 trasee lăturalnice ori prin cartiere, trasee secundare.


Conform cotidianului Viața Liberă:

Până la finele acestui an, aleşii locali trebuie să stabilească traseele de transport  persoane şi cui vor fi atribuite acestea. Tocmai de aceea, pe portalul Primăriei Galaţi a fost publicată, spre dezbatere publică, Strategia privind transportul public pentru perioada 2014-2020. Documentul a fost schiţat împreună cu consultanţii Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), de la care Primăria este pe cale să obţină un credit destinat îmbunătăţirii condiţiilor de transport urban, reabilitării infrastructurii rutiere şi achiziţionării de mijloace de transport persoane noi şi nepoluante. La finalul documentului sunt propuse trasee noi: 13 principale – destinate Transurb, şi cinci secundare – pentru operatorii privaţi, trasee care ar urma să intre în funcţiune din luna mai 2015.

După cum v-am mai informat, BERD a cerut ca traseele Transurb să nu se mai suprapună cu cele private, acoperite în prezent de maxi-taxi. Şi asta pentru că, potrivit recomandărilor BERD, societatea urbană de transport trebuie revigorată şi rentabilizată, ceea ce ar putea presupune chiar delegarea directă a traseelor principale din municipiu, lucru pe care legea îl permite, cu aprobarea Consiliului Local.


Dacă propunerile din Strategie vor fi transpuse în realitate, din luna mai 2014 societatea publică de transport va acoperi doar 19 trasee principale: 6 de tramvai, 1 de troleibuz și 12 de autobuz.

Trebuie spus că şi rutele care poartă acelaşi număr ca în prezent sunt modificate.

Astfel, 18 autobuze ar putea acoperi Traseul nr. 11 : Micro 13B – I. Fernic – Centură – T. Vuia – 1 Decembrie 1918 – Siderurgiştilor – Brăilei – Domnească – Grădina Publică (şi retur pe Gării – Bălcescu – Brăilei…).

Traseul nr. 29 (Gara CFR – A. Ipătescu – Portului – Dogăriei – Alex. Moruzzi – A. Ipătescu – Gării – Mihai Bravu – Basarabiei – Siderurgiştilor – Inelul de Rocadă – Brăilei – Stadionului – Oţelarilor – Galaţi – Dunărea – Brăilei şi retur) va fi deservit de opt autobuze.

Alte şase ar putea circula pe Traseul nr. 9: Gara CFR – Gării – Mihai Bravu – Basarabiei – Nae Leonard – Gh. Doja – Brânduşei – Lebedei – Gh. Asachi – Prelungirea Brăilei – Cimitir “Sf. Lazăr” şi retur.

Tot şase autobuze ar urma să facă Traseul nr. 22: Micro 13B – Ionel Fernic – Drumul Viilor – Traian Vuia – Milcov – 1 Decembrie 1918 – Tecuci – Basarabiei – Mihai Bravu – Gării – Ana Ipatescu – Portului – Dogăriei – Alex. Moruzzi – Ana Ipătescu – Gării – Mihai Bravu – şi retur.

Traseul nr. 34, Metro – Traian – Alex. Măcelaru – Coşbuc – Mall – Coşbuc – Brailei – Inelul de Rocadă – Brăilei – Regiment 11 Siret – Coşbuc şi retur, ar urma să fie parcurs tot de şase autobuze.

Patru autobuze vor acoperi Traseul nr. 35: Bariera Traian – Traian – Prelungirea Traian – b-dul Marii Uniri – Portului – Navrom şi retur.

Neschimbat nu scapă nici Traseul nr. 31: Gara Barboşi – Brăilei – Oţelarilor – Galaţi – cartierul Dimitrie Cantemir şi retur, parcurs de patru autobuze.

Câte două autobuze vor acoperi trasele:

Auchan 1 (Auchan – Danubius – Galaţi – Dunărea – Incubatorului – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Cloşca – Saturn – Parc VIP – Regiment 11 Siret – Porumbescu – Alex. Cernat – Armata Poporului – Roşiori – Prelungirea Traian – Elice şi retur) 

Auchan 2 (Danubius – Galaţi – Dunărea – Drumul de Centură – Oltului – Barboşi – Prelungirea Brăilei – C. Levaditti – Blaj – Şcoala nr. 10 – Gh. Doja – Siderurgistilor – Piaţa Energiei şi retur).

Patru autobuze sunt vizate pentru Traseul nr. 26: Gara CFR – Maramureş – Alex. Davilla – Mihai Bravu – Basarabiei – Domnească – Prundului – Traian – Alex. Măcelaru – George Coşbuc – Henri Coandă – Traian Vuia – Drumul Viilor – Ionel Fernic – Micro 13B – Milcov – Traian Vuia şi retur.

Pentru Traseul nr. 25, Fileşti – Calea Smârdan – Drumul Viilor – Feroviarilor – Milcov – Traian Vuia – Henri Coanda – Mall – Henri Coandă şi retur, sunt propuse două autobuze.

Un singur autobuz ar acoperi Traseul nr. 8 barat: Baia Comunală – Traian – Cerealelor – Basarabiei – Calea Prutului – Agrogal şi retur.

Traseul este 105, acoperit de opt autobuze.

Traseul 104, acoperit de 4 troleibuze.

Traseul 102, acoperit de 14 troleibuze.


Rute secundare

În acest moment, cei opt operatori privaţi acoperă 11 trasee de maxi-taxi. Strategia propune, însă, doar cinci trasee secundare, care, potrivit informaţiilor noastre, ar urma să fie acoperite nu de microbuze, ci de autobuze private. Pentru atribuirea acestora, Primăria va organiza, până la finele anului, o procedură competitivă de atribuire pe pachet de rute. Municipalitatea ar prefera să existe un singur operator privat puternic, capabil sa preia toate rutele. Iată-le:

Traseul nr. 1, Trecere Bac – Saturn – Parc VIP – Brailei – Constructorilor – Crizantemelor – Tecuci – Zilei (Piaţa Centrală) – Movilei – Tecuci şi retur, ar urma să fie acoperit de şase autobuze.

Traseul nr. 2, Grădina Publică – Bolintineanu – Rizer – Bucovinei – George Coşbuc – Milcov – 1 Decembrie 1918 – Aurel Vlaicu – George Coşbuc – Stelei – Rizer – Bolintineanu – Grădina Publică, ar urma să fie deservit de patru autobuze.

Pentru Traseul nr. 3, Billa 2 – Milcov – Drumul Viilor – Dr. Petrini – Ionel Fernic – Milcov – 1 Decembrie 1918 – Aurel Vlaicu – Alba Iulia – Nae Leonard – Tecuci – Feroviarilor – 9 Mai 1945 – 13 Decembrie – Feroviarilor – Milcov – Billa 2, sunt vizate şase autobuze.

Traseul nr. 4, Lidl (Micro 18) – Vrancei – Brăilei – Drumul de Centură – Oltului – Prelungirea Brăilei – Gh. Asachi – A. Saligny – Tecuci – 1 Decembrie 1918 – Piaţa Energiei – Siderurgiştilor – A. Saligny şi retur, ar putea fi acoperit de opt autobuze.

Ultimul, Traseul nr. 5, Damen – Marinei – Calea Prutului – Mihai Bravu – Alex. Davilla – Maramureş – Dogăriei – G. Enescu – Portului – Gara nr. 8 – Alex. Moruzzi – Pescari – Damen, ar urma să fie parcurs de trei autobuze.

TRASEE PROPUSE DE PRIMARIE


Traseele TRANSURB care dispar sunt următoarele:

Autobuze: 10, 12, 15, 16, 17, 19, 20.

Tramvaie: 1, 3, 6, 6b, 36, 37, 43, 46


VOM AVEA TRASEELE TRANSURB URMĂTOARELE:

Autobuze: A1, A2, 8b, 9, 11, 22, 25, 26, 29, 31, 34, 35. (A-urile din fața celor 2 pot fi schimbate că nu au intrat numerele-n sac)

Troleibuze: 101, 102, 103, 104.

Tramvaie: 5, 7, 8, 39, 42, 44


VOM AVEA TRASEELE PRIVATE URMĂTOARELE:

Autobuze: 1, 2, 3, 4, 5 (ar trebui schimbate numerele, căci coincid cu cele de la tramvaie)


Nu dezbat momentan toate greșelile, dar pentru început avem:

Prin eliminarea traseelor 19 și 20, Complexul Siret pierde legătura cu Bd. Brăilei și Domnească + centrul orașului.

Liceul Racoviță își pierde legături importante…..

Piața Centrală primește 2 trasee de tramvai, 1 de privați și 1 autobuz al Transurb.

Traseul 31 nu se justifică din Cantemir către Barboși. Se poate reface traseul 21 > Gara Mare – Gara Barboși cu deviere pe Oțelarilor -> Frunzei -> Asachi -> Brăilei – Domnească – Gara Mare

Prin Francezi ar putea trece traseul 22, nu 29.

Combinatul și Liceul de Constructii n-au nimic …. nici măcar un singur tramvai pe traseul 46, pt. elevi/profesori, înafara celor de convenție, tramvai care sa mearga de la Sf. Mina până la Viaduct după programul elevilor de acolo…. Gândiți-vă că sunt locuitori în acele cartiere ….. Un tramvai i-ar ajuta enorm.

galati220_162

Anunțuri

13 gânduri despre “Primăria Galațiului pregătește linșajul transportului public din mai 2015. Vezi aici harta cu traseele propuse și câte trasee dispar!

  1. Ar fi logic sa fie valabil o ora biletul de la compostare daca multi trebuie sa schimbe 2 autobuze sa ajunga la destinatie.in spania platesti o data si calatoresti timp de o ora cu cate masini poti ca sa ajungi unde ai treaba.mi s ar parea ideal.aia au cartele ca in bucuresti.stima!

    Apreciază

  2. mama si inca 15 pers care muncesc la cabinele de bilete au primit preaviz dupa 25 de ani de munca la Transurb.

    Apreciază

  3. sa scoata 19 si 20? ce idiotenie. cum mai ajunge lumea din complex siret inspre braile,centru etc.Cu tramvaiul,nu? sa bage frate 100 de tramvaie sa aiba ‘‘tinereiii‘‘ (de care nu ai dimineata loc in autobuz) mai multe mijloace de transport ca sa ajunga in piata mare cu noapte in cap sa se uite la preturo fara a cumpara nimic, ca dupa sa aiba ce discuta in fata blocului.Buna strategie .Mai prosti de atat nici nu se putea.ISi asa mumiile astea sunt majoritare in Galati.Tot ei se plang ca noi tineretul nu dan doi bani pe ce se intampla in orasu asta.Iesim sa strigam in strada casa ne dam check in pe Facebook ca sa avem subiect de discutie 🙂 mda.nu poti obliga pe nimeni sa faca ceva bine

    Apreciază

  4. Doresc pe traseele 9 si 104 mai multe autobuze, deoarece la Teatrul Dramatic trece un 104 din jumatate in jumatate de ora, iar autobuzele 102 trec in acel timp cam 5-6, la fel fiind si in Strada Garii

    Apreciază

  5. Petrisor, la noi e o problema cu alegerea asta. Romanu’ tre’ sa aleaga din orice doreste, din orice-si permite, din orice are la dispozitie. Eu, pt. sistemul de transport in comun, ii ofer o alegere: tramvai, troleu sau autobuz + taxi …. PRIVATII IN TRANSPORTUL PUBLIC DIN MUNICIPIUL GALATI = TRANSURB FALIMENTAR! Crede-ma

    Apreciat de 1 persoană

  6. dece sa scoata 36 care e alternativa perfecta pentru 26 pentru studenti. Si mi se pare putin ilegal sa scoti fortati concurenta din joc. Am un prieten care face pe 63 si asa nu e prea multumit dar de la anul. Si eu ca consumator dece nu ma lasi sa aleg intre public si privat? dece ma obligi sa merg cu un anume transportator?

    aceste intrebari sunt adresate primariei.

    Totusi un mod de a contesta aceste decizii? Mi se par dezastruoase, eu din 40 vreau sa ajung in 19 macar daca nu la auchan cu o singura linie, in port cu o singura linie, in piata mare cu o singura linie, la fel si cel din 19 vrea sa se lege de celelalte capete tot intr-o singura linie…. dece sa trag 2-3 bilete sa ajung dincolo? Totusi Galati nu este un oras mare il la pas in 40 minute mers lejer

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s