Întrucât are peste 100 de ani, propun trecerea pe lista monumentelor istorice de interes local a rețelei de tramvai din Galați!


Într-o discuție avută cu prietenii mei pasionați de transport în comun din Galați, (Amiralul AOV, Sergiu Onofrei, Gabriel Niculiță, Nicu Bârsan, Gabriel Rîpă, Mihai Scutaru ș.a.) am auzit niște cuvinte care mi-au trezit rapid interesul pentru o propunere de ordin ministerial și anume, introducerea rețelei de tramvai din municipiul Galați, în grupa B, adică MONUMENT ISTORIC, REPREZENTATIV PENTRU PATRIMONIUL CULTURAL LOCAL.

Conform Legii 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice tramvaiul nu va mai avea de suferit! Aveți mai jos bucăți din lege:

CAP. 1

Monumentele istorice

ART. 8

(1) Monumentele istorice se claseaza astfel:

a) în grupa A – monumentele istorice de valoare nationala si universala;

b) în grupa B – monumentele istorice reprezentative pentru patrimoniul cultural local.

(2) Clasarea monumentelor istorice în grupe se face prin ordin al ministrului culturii si cultelor, la propunerea Comisiei Nationale a Monumentelor Istrice, conform procedurii de clasare prevazute de prezenta lege.

(3) Monumentele istorice clasate în grupele prevazute la alin. (1) si zonele de protectie a acestora, aflate în proprietate publica, pot fi declarate, potrivit legii, de interes public national sau local, dupa caz, prin hotarâre a Guvernului initiata de Ministerul Culturii si Cultelor,respectiv prin hotarâre a consiliilor locale, judetene sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, cu avizul Ministerului Culturii si Cultelor.

ART. 10

(1) Monumentele istorice sunt protejate indiferent de regimul lor de proprietate sau de starea lor de conservare.

(2) Protejarea monumentelor istorice este parte componenta a strategiilor de dezvoltare durabila economico-sociala, turistica, urbanistica si de amenajare a teritoriuluia la nivel national si local.

ART. 11

(1) Orice interventie asupra monumentelor istorice si asupra imobilelor din zona lor de protectie precum si orice modificare a situatiei juridice a monumentelor istorice se fac numai în conditiile stabilite prin prezenta lege.

(2) Desfiintarea, distrugerea partiala sau totala, profanarea, precum si degradarea monumentelor istorice sunt interzise si se sanctioneaza conform legii.

Tramvaiul gălățean a fost inaugurat la 24 august 1900 și în anul 2014, pe 24 august va face 114 ani, timp în care nu s-a încetat activitatea acestui sistem de transport. Dacă nu tot sistemul de tramvai al orașului are peste 100 de ani (pentru că mare parte din rețea a fost scoasă ori mutată pe alte străzi și momentan doar tramvaiul de pe Str. Traian și din Gară mai păstrează oarecum traseele originale), propun ca rețeaua istorică să fie refăcută 100% și exploatată cum se cuvine, iar în zilele de sărbătoare și în sfârșitul de săptămână să iasă la interval și 2-3 tramvaie de epocă pe care le propun în orașul ăsta de vreo 7 ani încoace!

856212_10152075700091215_1846452331_o

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s