Nicușor Ciumacenco, salvatorul tramvaielor din Galați


Este concluzia pe care o am de ceva timp încoace, datorită faptului că mulți oameni de prin Primărie și de prin Transurb mi-au spus că fără cele 2 proiecte europene mari ale ex-viceprimarului, tramvaiele se scoteau până în 2016 de tot, începând cu Bariera și Bazinul Nou. Chiar și Marius Stan mi-a confirmat că el ar fi vrut scoaterea lor pe motiv că „încurcă circulația, costă mult întreținerea”.

Pentru cei ce nu știu, fostul viceprimar, Nicușor Ciumacenco, a început înlocuirea liniilor de tramvai cu un proiect foarte mare. Primele 3 faze ale proiectului sunt Str. Basarabiei (între Piața Energiei și Bd. Coșbuc), Str. Oțelarilor, Stadionului, Frunzei, Asachi și Str. Basarabiei (între Bd. Coșbuc și Baia Comunală) și Str. Traian între Piața 30 Decembrie și Baia Comunală. Dintre aceste 3 proiecte primul a fost terminat în timpul mandatului de viceprimar, iar al 2-lea în decursul anului 2013, cu întârzieri, în timpul mandatului lui Marius Stan. A 3-a fază, care cuprinde liniile dintre Bd. Coșbuc și Piața 30 Decembrie a început total aiurea, aici dovedindu-și incapacitatea noua conducere a urbei, care a închis prostește, în prag de iarnă sau de vreme rea bucata din Str. Basarabiei cuprinsă între Bd. Coșbuc și Baia Comunală. Cum era de așteptat, lucrările au fost făcute prost (am scris într-un articol mai vechi) iar acum sistate până în primăvară, special cu intenții de a umfla buzunarele privaților, deoarece traseul 7, de la 4 tramvaie in 15 in 15 minute, a căzut la un autobuz pe oră, cu traseul foarte mărit. Normal că oamenii din Micro 19 și de pe Bd. Siderurgiștilor se duc la dubari, căci nimănui nu-i convine să aștepte o oră, chiar și pe vreme frumoasă. Ar însemna să pierzi 3 ore pe drum, dacă socotim 2 ore așteptatul (dus-întors) și 1 oră plimbatul prin oraș (dus-întors). La fel a pățit și traseul 44, care a fost eliminat complet. Mai nou, conducătorii actuali nu vor să schimbe total linia de pe noul șantier, ci doar 200-300 de metri maxim, că restul poate fi refolosită. Întradevăr, linia de pe Basarabiei, din tronsonul mai sus amintit, este veche de doar 10 ani, căci Dumitru Nicolae a schimbat-o, doar că lucrarea nu prevedea la timpul respectiv fundație, traverse de beton și cauciuc. Astăzi, la noi, se vrea refolosirea traverselor de beton putrede, cauciucul nu e bine instalat, ce să mai…. pe banii publici, un alt futai!

DSC02545

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s