Eurodeputatul invizibil, Adriana Țicău (PSD Galați), vorbește din nou!


Eurodeputatul invizibil, Adriana Țicău începe să iasă iar în presă, că se apropie campania electorală. Concret femeia asta nu a realizat nimic pentru Galați, nimic palpabil, nimic concret, nimic pentru a schimba întradevăr viața Gălățenilor! Este din 2007 eurodeputat, iar momentan este vicepreședintele comisiei pentru Transport și Turism al Europarlamentului. Știți ce-nseamnă asta???? Că doamna din imaginea de mai jos, ar putea să atragă fonduri europene pentru o autostradă, aeroport, pod, ș.a.m.d. sau să facă ceva promovare turistică la Galați. Deși este pe locul 4 pe lista PSD la nivel național și probabil în 2014 va fi pe podium, se va duce încă 5 ani acolo să tacă mâlc, dar bineînțeles că în campanie se va lăuda cu proiecte pompoase, dar care în realitate ajută pe oricine, doar pe Gălățeni nu!

Adriana Țicău, zâmbitoare și mută!

Iată ce am găsit pe PresaGalati.ro:

Eurodeputatul Adriana Ţicău: „Trebuie să promovăm mai mult rolul pe care România şi Dunărea îl au în construcţia europeană”:

În calitatea sa de vicepreşedinte al Comisiei de Transport şi Turism din Parlamentul European (PE), eurodeputatul Adriana Ţicău este de părere că, în calitate de stat riveran, România, autorităţile locale interesate, trebuie să îşi intensifice eforturile pentru dezvoltarea infrastructurii de transport şi, în special, a infrastructurii portuare şi a legăturilor de transport multimodale dintre porturile dunărene şi regiunile apropiate.

Într-o declaraţie de presă dată publicităţii, la Bruxelles, cu prilejul sărbătoririi „Zilei Dunării”, vicepreşedintele Comisiei de Transport şi Turism a PE afirmă că „noi, românii, ar trebui să fim mândri şi să promovăm mai mult rolul pe care România şi Dunărea l-au avut şi îl au în construcţia europeană de astăzi!”, mai ales în contextul în care, în acest an, România sărbătoreşte 135 de ani de când este membru cu drepturi depline în Comisia Europeană a Dunării.

„Ca vicepreşedinte al Comisiei de Transport şi Turism din PE, consider că dezvoltarea regiunii Dunării depinde foarte mult de dezvoltarea infrastructurii de transport şi, în special, de dezvoltarea infrastructurii portuare şi a legăturilor de transport multimodale dintre porturile dunărene şi hinterland-ul.

De asemenea, în perioada 2012-2013, în contextul dezbaterilor din Parlamentul European privind reţeaua TEN-T şi Mecanismul de Conectare a Europei, am propus includerea de porturi dunărene în reţeaua centrală TEN-T, dezvoltarea de terminale multimodale în porturile dunărene, precum şi realizarea de legături multimodale ale acestor porturi cu hinterlandul.

Consider că statele riverane Dunării trebuie să fie prezente în reţeaua centrală de transport trans-european, şi în special în coridorul Rhin-Dunăre (Strasbourg-Dunăre). În acest fel, în perioada 2014-2020, România poate utiliza pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii de transport nu doar fondurile structurale aferente ţării noastre ci şi Mecanismul de Conectare a Europei.

Evident, pentru fructificarea potenţialului de dezvoltare a regiunii Dunării, este necesar că proiectele aferente celor 11 acţiuni prioritare ale Planului de acţiuni aferent Strategiei UE pentru regiunea Dunării să fie incluse în Programele operaţionale aferente perioadei 2014-2020.

În acest context, recomand autorităţilor locale interesate să contribuie încă de pe acum la elaborarea programelor operaţionale sectoriale, pentru a se asigura că proiectele strategice pentru dezvoltarea regiunii Dunării vor fi incluse în acestea şi vor fi eligibile pentru finanţare din fondurile structurale. De asemenea, este esenţial că autorităţile locale să pregătească studiile de fezabilitate şi acordurile financiare pentru co-finanţarea necesară realizării acestor proiecte”, susţine Adriana Ţicău.

Reamintim că eurodeputatul gălăţean a întreprins mai multe acţiuni, prin care a adus în atenţia colegilor săi din Parlamentul European oportunitatea dezvoltării unei strategii pentru zonele riverane celui de-al doilea fluviu ca lungime din Europa.

În 2008, împreună cu colegii din Comisia de Transport şi Turism a PE a organizat, o delegaţie în Austria, Ungaria şi România, pentru a face cunoscut potenţialul insuficient exploatat al Dunării, şi a solicitat Comisiei Europene să elaboreze o Strategie a UE pentru regiunea Dunării.

Un prim rezultat al acestei delegaţii a fost înfiinţarea în Parlamentul European a grupul intitulat „Prietenii Dunării’, care s-a transformat, în 2009, în Forumul pentru Dunăre din PE, forum ce reuneşte aproximativ 60 de deputaţi europeni aparţinând tuturor grupurilor politice din PE şi care sprijină dezvoltarea regiunii Dunării. Apoi, la sfârşitul anului 2010, Comisia Europeană a adoptat Strategia UE pentru regiunea Dunării. Această strategie are 4 domenii specifice de acţiune: interconectarea regiunii Dunării, protejarea mediului în regiunea Dunării, creşterea prosperităţii în regiunea Dunării şi consolidarea regiunii Dunării.

Strategia UE pentru regiunea Dunării este însoţită de un Plan de acţiune care se va actualiza în permanentă, la propunerea statelor riverane Dunării.

În declaraţia sa politică, eurodeputatul Adriana Ţicău aminteşte şi de rolul pe care l-a deţinut Galaţiul în dezvoltarea politicilor europene pentru regiunea Dunării:

„Prin Tratatul general de pace semnat la 30 martie 1856 la Paris, s-a convenit înfiinţarea unui organism internaţional care să asigure condiţiile tehnice necesare şi să garanteze libertatea de navigaţie pe Dunărea maritimă. De asemenea, la Congresul de la Paris s-a negociat problema navigaţiei şi regimul Dunării, iar Marea Neagră a fost declarată deschisă pentru toate flotele comerciale, indiferent de pavilion.

Astfel, s-a înfiinţat şi a funcţionat la Galaţi, şi ulterior şi la Sulina, în România, Comisia Europeană a Dunării – primul for european care avea atribuţii diplomatice şi tehnice, garant al libertăţii navigaţiei şi comerţului pe gurile Dunării. Înfiinţarea Comisiei Europene a Dunării, deşi organism cu atribuţii tehnice, era şi expresia evidenţă a intereselor comerciale la Dunărea de Jos şi în bazinul Mării Negre.

Congresul de la Paris a deschis calea Unirii Principatelor, le-a consolidat autonomia şi le-a pus sub garanţia colectivă a celor şapte puteri semnatare ale Tratatului, înlăturându-se protectoratul ţarist unilateral. Principatele Române au obţinut, prin recunoaştere internaţională, dreptul de a-şi hotărî singure soarta în problema Unirii şi a organizării interne. Aplicarea principiilor de drept internaţional privind navigaţia fluvială pe gurile Dunării a însemnat o etapă nouă în evoluţia circuitului comercial european, în atragerea regiunii Dunării de Jos la piaţă europeană şi, implicit, la dezvoltarea ei economică”, mai afirmă eurodeputatul Adriana Ţicău în declaraţia sa politică.

Cuvinte frumoase dar nu ne încălzesc cu nimic….. Galațiul nu va deveni Zonă Metropolitană, nu va fi capitală regională, nu va fi un Istanbul al României, nu va fi nimic din cauza ei, ci poate din cauza altora ca mine, ce chiar iubesc orașul ăsta și ar putea merge în Parlamentul European să facă adevărate proiecte de integrare europeană a acestei zone. Dacă se va dezvolta cu ceva orașul ăsta, ea nu va avea nicio contribuție și nici nu a avut!

Iată ce scrie ziarul electronic Antidotul.ro despre Adriana Țicău, să nu ziceți că-s eu rău!

Dacă o s-o întrebaţi pe Adriana Ţicău ce a făcut în următorii cinci ani, o să vă spună sincer: am frecat-o la Bruxelles. Bine, nu chiar cu cuvintele astea, dar, în mare, cam asta este ideea. Adriana Ţicău se va afla pe poziţia a treia în lista PSD pentru alegerile europarlamentare din 7 iunie, imediat după Adrian Severin şi Rovana Plumb. Ţicău este o tanti-nimeni (căci neica-nimeni nu merge în cazul de faţă), despre care nici măcar parvenită dpdv. politic nu poţi să zici că este. Ea este mai degrabă o paraşutată, o înfiptă, o teleportată în posturi cheie, inclusiv guvernamentale. Ascensiunea ei fulminantă şi extrem de surprinzătoare se datorează în proporţie de 117% lui Dan Nica. Actualul ministru de Interne a dus-o la Bucureşti să-i arate metroul, să vadă Casa Poporului, iar în final a dus-o şi la Palatul Victoria, unde, în 2004, a făcut-o ministru al Tehnologiei şi Informaţiei. Asta după ce Dan Nica a trebuit să se retragă din acest post, pentru că fusese desemnat şef al campaniei PSD la nivel naţional şi avea de muncit la înfrîngerea lui Adrian Năstase în alegeri.
Adriana Ţicău a devenit deputat, în 2004, graţie tot lui Dan Nica, care i-a păstrat un loc călduţ în lista PSD, să nu se răcească cearceaful. În 2006 a ajuns euroobservator, iar un an mai tîrziu – europarlamentar, la fel ca şi Constantin Dumitriu, din partea PDL Galaţi. M-am uitat în CV-ul Adrianei Ţicău, pe care l-am găsit aici. Zici că-i CV-ul unui doctor docent, pe deasupra şi savant de renume mondial. Pe bune, femeia asta are mai mulţi ani de şcoală decît de viaţă. La studii stă de la excelent în sus. În schimb, dacă analizăm ce şi pe unde a muncit, ca să zic aşa, constatăm că Adriana Ţicău s-a împotmolit într-o firmă de partid şi de stat pesedistă, despre TC Inf SA Galaţi este vorba. Cu această firmă (care aparţine lui Constantin Saulea), Dan Nica a avut relaţii periculos de apropiate încă din 1997, de pe vremea cînd el era director al Romtelecom Galaţi şi un pasionat de domeniul IT, de produsele software. Surprinzător, ascensiunea d-nei Ţicău în firma TC Inf SA a început tot prin 1997-1998.
Adriana Ţicău va fi beneficiara unui salariu de 7.000 de euro, ca europarlamentar, pînă în 2014. Dublu, comparativ cu cît a avut pînă acum, căci lefurile europarlamentarilor tocmai ce au fost indexate consistent. Adriana Ţicău va fi în continuare europarlamentar, nu pentru că ar avea chemare în acest sens, ci pentru că aşa a vrut Dan Nica, via Mircea Geoană. Evident, pentru că i s-a făcut un astfel de serviciu, trebuie şi ea să facă o fandare-două acolo, dar astea deja sînt amănunte care ţin de intimitate, de felul în care sînt exploatate relaţiile în interiorul partidului.

Foamea-i mare și la dînsa
Anunțuri

4 gânduri despre “Eurodeputatul invizibil, Adriana Țicău (PSD Galați), vorbește din nou!

  1. „Adriana Țicău, zâmbitoare și mută!”

    Pai cum sa deschida gura asta in Parlamentul European cand pe ea nu o duce mintea deloc. Ori vreti sa se faca de tot rahatul ca EBa? S-a dus acolo doar ca sa-si ia salariul gras si atat, ca restul europarlamentarilor. O nenorocita. Ia banii aceia degeaba, pt ca nu-i merita deloc, absolut deloc.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s