Vorbe, nu fapte!


Vorbe nu fapte, se poate spune despre un nou vis umed, o nouă promisiune făcută gălățenilor, că doar urmează alegerile. După ce am reușit prin Adriana Țicău, contraperformanța de a nu avea autostrada Marea Neagră și pe la Galați, fiind Focșaniul preferat, acum, ca o consolare, ar urma să avem o centură destul de îndepărtată de oraș, sub forma de drum expres. Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au în acest moment definitivat traseul pentru realizarea unei variante ocolitoare a Galaţiului, care să scape municipiul de traficul greu. Vor mai trece însă câţiva ani până când vom avea şansa de a vedea proiectul pus în practică. Dar odată realizată, şoseaua – ce va necesita investiţii de cel puţin 200 milioane de lei – ar putea deveni atât o arteră importantă în zona de est a ţării, cât şi o legătură pentru transporturile spre şi dinspre ţările din spaţiul ex-sovietic.

Varianta ocolitoare cu harta pe masă
Asocierea SC Tractebel Engineering SA & SC Acciona-Ingenieria SA este cea care, la începutul acestui an, a câştigat licitaţia de atribuire a contractului privind „Asistenţa Tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de ocolire Galaţi”. Contractul, în valoare de aproape un milion de lei, finanţat prin POS Transporturi, are drept beneficiar CNADNR, dar în acest proiect un rol important le-a revenit şi autorităţilor publice de la nivel judeţean. „Trebuie spus că varianta de ocolire a Galaţiului se diferenţiază de drumul de centură. Prima dintre ele se adresează traficului greu, de tranzit, în timp ce a doua se adresează traficului local”, ne-a explicat arhitectul-şef al CJ Galaţi, Mărioara Dumitrescu. Varianta de ocolire a Galaţiului ar separa fluxurile de trafic şi ar devia traficul de tranzit în afara municipiului, cunoscând că, în prezent, legătura rutieră între DN 25 – DN 26 – DN 24D – DN 2B, cât şi legăturile cu vămile Giugiuleşti şi Oancea se realizează prin traversarea oraşului.

Variantă mai scurtă, dar mai dificilă
În urma consultării echipelor tehnice cu reprezentanţii autorităţilor judeţene s-a conturat ca posibilă variantă un traseu de 33,6 km. „Este un traseu destul de complicat, ce traversează direct o serie de văi şi pâraie, rezultând în consecinţă necesitatea construirii unor poduri şi podeţe, dar o altă variantă ar fi presupus un ocol prea mare şi, implicit, ar fi mai costisitoare”, a arătat arhitectul-şef al CJ Galaţi. Drumul ar urma să se desprindă din DN 25 prin nodul rutier Traian, să supratraverseaze DN 25 şi calea ferată Tecuci – Galaţi, apoi să traverseaze valea Braniştei şi Odobascu şi să treacă peste capătul Bălţii Mălina, la sud de Smârdan. După traversarea DJ 251 Galaţi – Smârdan, traseul ar urma să se îndreapte spre nord-est, să facă o curbă ce ocoleşte lacul Brateş şi să se îndrepte spre DN 2B pentru a se racorda la acesta la circa 3,5 km de Vama Giurgiuleşti. Drumul ar urma să fie cu două benzi de circulaţie (clasa tehnică III a drumurilor publice – n.r.), cu o intensitate medie a traficului estimată între 3.500 – 8.000 de autovehicule. Şoseaua ar urma să facă parte din drumurile europene E 87 (spre Ucraina) şi E 584 (spre R.Moldova), iar pe viitor ar urma să fie inclusă chiar în autostrada inelară a Mării Negre. Cât va costa toată afacerea? Cu viaducte, poduri şi podeţe care generează un cost ridicat pe kilometru, „investiţia va avea o valoare apreciabilă”. După standardele de cost stabilite de Ministerul Transporturilor se sare de 200 milioane de lei! Principalele surse de finanţare vor fi fondurile europene puse la dispoziţie prin POS Transporturi în exerciţiul bugetar 2014 – 2020, dar va mai fi nevoie şi de o cofinanţare de la bugetul de stat.

Acum am terminat de făcut podul, aeroportul și autostrada Galați – Călărași iar acum nu ne-au mai rămas minciuni electorale și am băgat asta nouă.  NU VOTAȚI PE CEI CE PROMIT MINCIUNA ASTA!

Anunțuri

Un gând despre “Vorbe, nu fapte!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s