Un student de la FEFS Galați s-a îmbolnăvit de pneumonie în trenul sinistraților…


Trenul care a plecat luni dimineața din Galați spre Brașov, la ora 6:40, a rămas oprit în Brăila, aproximativ 14 ore. Apoi a venit și trenul de seară Galați – București Nord, care a fost alipit în stația Brăila celui de Brașov. S-a înaintat spre Făurei, unde au fost colectate și vagoanele de la Constanța – Brașov, formându-se astfel un convoi feroviar de aproximativ 16 vagoane, 4 locomotive, 2 pluguri și o freză. În dreptul localității Cilibia, trenul s-a oprit, rămânând blocat. Peste 900 de călători sunt și acum în trenul înghețat, ce se îndreaptă spre Galați, în acest moment, fiind trecut de Ianca. Din convorbirile cu câțiva colegi, ce se află în tren (studenții de anul I mergeau către Predeal pentru cursul de schi), am aflat că au primit asistență medicală, mâncare și apă de la primarul din Făurei (toată stima și respectul). Până la sosirea ajutoarelor, au fiert zăpada și au stat la căldură, ziariștii mâncând căcat și de această dată, privind informația cum că au fiert apa din toaletă! Apa la băi nu mai este, toaletele fiind înfundate, rămânând doar una singură în penultimul vagon. În urmă cu câteva ore la trenul în care sunt, de fapt, pasagerii din trei garnituri, a ajuns un convoi al Armatei şi Jandarmeriei, care le-a adus mâncare şi apă. Cel mai grav este că în tren se află o gravidă și un student de la FEFS Galați care a făcut pneumonie. Printre călători, se aflau și 9 fotbaliști de la Oțelul Galați, medicul Troacă și magazionerul, care au fost duși la spitalul din Făurei, apoi cu elicopterul privat spre București, ei urmând să ajungă în cantonamentul din Spania cu avionul. Voi veni cu informații, odată ce mai vorbesc cu colegii. Nu se știe nici măcar ora la care vor fi ajunși în Galați. Nămeții au fost mai mari decât locomotiva, iar pe calea ferată s-au format poduri de gheață. O altă problemă o reprezintă macazele, care au înghețat, instalația de încălzire fiind ineficientă la aceste temperaturi. La această oră, toate trenurile Galați – București circulă pe traseul Galați – Tecuci – Mărășești – Focșani – Buzău – Ploiești Sud – București Nord, astfel fiind evitată zona dintre Făurei – Buzău care a pricinuit problemele. Practic, trenul a fost ţinut la Făurei fiindcă aici este nod de cale ferată şi a putu fi alimentat, călătorii fiind în siguranţă.

„S-a defectat instalaţia de încălzire a unui vagon de clasa I, iar la alte două s-au înfundat filtrele de la ventilaţie şi a scăzut temperatura. Oricum, Primăria din Făurei şi un detaşament al Jandarmeriei din Brăila le-au asigurat călătorilor alimente, apă şi medicamente. M-am închinat când trenul a ajuns din nou la Făurei pentru că intensitatea vântului şi ninsoarea crescuseră atât de mult încât, dacă ar fi ramas în câmp, exista riscul îngropării trenului în zăpada şi asfixierea pasagerilor. În gară, trenul a fost adăpostit şi mai ales s-a putut ajunge la călători”, a mai declarat directorul CFR Călători Galaţi.”

 

Această prezentare necesită JavaScript.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s