Înmorântarea la olteni: circ, strigoi, frică şi idioţenie!


Prima veste proastă pe anul acesta, mi-a murit mamaia dintr-un sat de lângă Caracal (nu postez numele satului pentru că nu vreau să afectez persoanele despre care scriu). Acum ceva timp unchiul unchiul mă sună pe la ora 7:03 A.M. şi îmi dă vestea. Fug într-un suflet la gară, şi la ora 9 plecam din Galaţi cu un tren accelerat. Înainte de gară numai ce văd un maimuţoi cocalar şi poponaut pe care vi l-am postat mai jos:

Mă urc în tren, bineînţeles, însoţit de albumele de prezentare ale municipiului Galaţi, pentru a mai destinde puţin atmosfera din încăperea mortuară. Pe drum, pe la Făurei hrănesc nişte „vrăbipuţe”.

Ajung în Bucureşti, mă duc, îmi iau un suc şi ţup în trenul de Caracal. Ajung în Caracal la 16:10, fără niciun minut întârziere, după ce am trecut pe lângă o groapă de gunoi survolată de ciori.

Aici o altă poză cu clădirea staţiei Caracal, ce aparţine de regionala Craiova. Aşa ca o destindere să vă scriu şi minunile din Caracal:

1. Puşcăria pe str. Libertăţii
2. Fabrica de pâine pe str. Foametei
3. Cimitirul pe str. Învierii
4. Un singur liceul în Caracal şi se numea Liceul 2.
5. Au fost furate porţile de la poliţie.
6. S-a răsturnat căruţa cu proşti.
7. Ceasul din gară e scris pe o parte cu cifre indiene (arabe) şi pe cealaltă cu cifre romane. În loc de IV e scris IIII.
8. Au uitat macaraua în bloc.
9. 2 taxiuri în oraş şi acelea s-au ciocnit.

Lăsând minunile şi Caracalul în urmă, merg spre satul cu pricina. Ajung acolo şi deodată aud:

-Ştefane, bine că ai venit, trebuie să pui tămâie în gură mamaiei şi să îi baţi un ţăruş în inimă….
-Fiţi calme…. Nu există strigoi, nu se întâmplă nimic, nu vă sperie nimeni, nu muriţi, nu vă bântuie şi nu vă ia cu ea în sicriu…
-Eeeeee, ce şti tu?! Că o vecină a fost strigoaică şi nu putea să se odihnească de dorul copiilor aşa că a rămas pe Pământ şi facea curat în curte, spăla vasele, mătura, călca…..
-Păi numai bine, dacă voi avea un alt mort în familie, o să îmi angajez strigoi dacă am nevoie, să nu mai plătesc menajere sau doici. Se poate împrieteni cu copilul…
-Ai grijă să nu superi spiritele…

Intru în cameră, aprind o lumânare, pun o floare, mă uit la mamaia…de nerecunoscut, parcă s-a micşorat. Spun şi eu cuvintele care „e pă trend”: Dumnezeu să o ierte! Apoi, obosit de pe drum, dau să mă uit într-o oglindă. Le văd pe toate întoarse, televizorul acoperit…. Ştiam de tradiţia cu acoperitul oglinzilor, fiindcă se spune că au puteri supranaturale şi spiritele rămân blocate şi nu mai pleacă, dar nu ştiam de acoperitul televezorului, doar nu rămâne mortul în TV, ca să-i ofere lui Diaconescu un subiect senzaţional… Ar fi culmea nu? Şi cum vroiam să mă uit în oglindă iar începe o babă

-Nuuuuuu, ce faci??? Nu te uita în oglindă că vei fi bântuit, din cauza ta nu se va putea odihni şi ne va bântui….
-Oaaa… bine, întorc oglinda şi ies afară. 

A doua zi, înainte de înmormântare, intru în cameră, aprind lumânarea apoi o altă femeie îmi spune:

-Aseară am stat aici şi să şti că mamaia nu a plecat deloc, a stat cuminte aici în tron….

Ies, nu zic nimic, nu are rost să continui lupta antiprostie şi antistrigoi ca nu ies nicăieri. Iată că vine şi popa, zice câteva cuvinte şi gata.

Sicriul este scos din casă şi dus spre maşină. Iar aud nişte cuvinte:
 
-Noi am tras de tine, tu să nu tragi de noi…..

Am înţeles dară că se refereau babele ca mamaia să nu le ia cu ele. Căci cu ceva timp în urmă le-am zis că e moale mamaia şi cred că va lua una cu ele arătând cu degetul către vreo 4 enoriaşe.
Preotul, obosit de la atâta mâncat nu mai putea merge pe jos, mă întreabă dacă merg cu maşina, i-am răspuns că toţi mergem pe jos, aşa că trebuie şi el să meargă înaintea dricului. Sincer, dacă era un sat mare, înţelegeam, dar aşa un sătuc care are 2 kilometri dintr-un cap în altul, iar mamaia era într-o zonă centrală, ce rost au maşinile?  În biserică, la slujba de adio, preotul în timp ce rostea slujba citea mesajele pe telefonul mobil şi mai dădea vreo 2 atingeri pe iPhone, precum Boc care şi-a luat un iPad ca tot românul, aşa şi preotu şi-a luat un iPhone să fie on-line pe Facebook pe contul Fericirii, locul cu lumină şi verdeaţă unde nu este nici întristare, nici durere nici suspin pe Facebook :))

3 gânduri despre “Înmorântarea la olteni: circ, strigoi, frică şi idioţenie!

  1. am pierdut timpul cu citirea articolului credeam ca-i ceva de ras sau ceva dar ii unu ce povesteste cum i-a mers azi,multumesc ca-ti impartasesti plictiseala cu mine

    Apreciază

Lasă un răspuns

